29.01.2017

-hayatıma giren herkese

Çok uzun zaman oldu be yazmayalı. Neler oldu, neler bitti. Hayat çok adaletli ve acımasız. Her yaşımda bir şey daha öğreniyor olmak muazzam bir his. Yaşattıklarımız, yaşayacaklarımızın adeta güvencesi gibi. Birilerine ettiğim "ah"lar tuttu demek içimi hoş etmiyor. Yenilerine "ah" ettim onlara da bunlar olsun mu? Olmasın mı? Diye düşünüyor oldum. Fakat bu ah'lar tabiri caiz ise beddualar tutunca mutlu olmadığımı anladım. Umarım yaşattıklarını fazlaca yaşayanlar ve "yaşayacaklar" üstüme atmaz kederlerini. Umarım "ona yaptıklarım için bunları yaşadım" demezler. Keza öyle olduğunu bilmeme rağmen haz almıyor aksine kederleniyorum. İnsanların mutsuzluklarına sebep olanlar nasıl hissettiler bi kaç yıl önce bilmiyorum fakat ben kesinlikle ama kesinlikle sevinmiyor dediğim gibi aksine üzülüyorum. Ve bedduama dahil olmuş diğer insanlara da şimdiden üzülüyorum. Çünkü anladım ki aslında konu ben değilim. Konu yapılan haksızlık, bir insanı üzmek ve o üzüntüden nemalanmak. Af dilensin, öyle barışırım dediğim zamanlara da gülüyorum. Artık kimsenin benden özür dilemesini, bana yakınlaşıp hiçbir şey olmamış gibi davranmasını istemiyorum. Hiçbir şey istemiyorum onlardan. İyiliklerini, kötülüklerini, dostluk ve düşmanlıklarını; hiçbir şeylerini istemiyorum. Herkes yaşattıklarını yaşayacak diye üzülüp geçiyorum sadece.
Güzel şeyler de oldu tabii hayatımda. Hayatımda ilk kez bir erkeğin bana emek harcaması, herşeyim olmasını yaşadım. Nişanlandım ve tarif edemediğim kadar huzurluyum. Hayatımın geri kalanı için doğru kararlar verdiğimi düşünerek ilerlediğim bu yolda herşeyi içime sinerek, huzur ve mutlulukla yapıyorum. Bu yolda da taşlar çıkıyor önüme elbet ama eski acemiliklerim gibi fevrileşmiyor sakince yoluma devam ediyorum. Annemin ölümünün beni olgunlaştırdığını düşündüm bi ara. Herkes bu yönde hem fikir olsa da fikrim değişti bir süre sonra. Friedrich nietzsche'nin de dediği gibi "acı insanı güçlendirir" yani olgunlaştırır. Ve yukarıda eskiden kızdığım, bana kötülük eden insanlara olan ahlarım vs. bunların hepsi birer saçmalıktı diyip geçiyorum. Çünkü onlar olmasalardı bu kadar güçlü olamayacaktım, olgunlaşamayacak gerçekten sevgiye emeğe bu kadar emek veren biri olmayacaktım. Hayatıma kötü mânâda etkisi olan herkese sonsuz teşekkür etmek için geldim bugün buraya.
Herkese sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder